در معماری مدرن توجه زیادی به استفاده از روشنایی طبیعی و افزایش بهره‌وری شده است. به عنوان یک ماده مقاوم و شفاف یکی از اولین متریالی است که در فضاهای داخلی و نمای خارجی ساختمان کاربرد دارد.شیشه‌ای به عنوان یکی از سازه‌های طراحی مدرن در معماری داخلی و نمای بیرونی شناخته می‌شود. آسانسور پانوراما یک نمای شفاف و ۳۶۰ درجه شیشه‌ای دارد که جلوه زیبا و مدرنی به هر ساختمان می‌دهد.
آسانسور شیشه ای

در آسانسور شیشه‌ای یک شاسی فلزی اجرا می‌شود که محل قرار گرفتن ریل‌ها و کابین آسانسور است. بر روی این شاسی فلزی در اجرای نمای شیشه ای آسانسور یا پاناروما پنل‌های شیشه‌ای سکوریت و لمینت سوپر کلیر یا رنگی دو لایه نصب می‌شود تامسیر حرکت کابین آسانسور کاملاً شفاف و قابل دید باشد.

کابین آسانسور پانوراما نیز کاملاً شیشه‌ای می‌باشد یا با ترکیبی از پنل‌های ورق استیل و شیشه ساخته می‌شود‌
شیشه‌ای در داخل و نمای بیرونی ساختمان‌ها اجرا می‌شوند. در ساختمان‌های تجاری یک آسانسور پانوراما به خوبی محیط کاملاً مدرن را در طراحی اصلی ایجاد می‌کند.
آساسنسور پانوراما

زمان جابجایی و استفاده از آسانسورهای شیشه‌ای امکان مشاهده تمام فضای ساختمان برای افراد فراهم است و اگر شخصی ترس از محیط‌های بسته را داشته باشد با یک آسانسور پاروناما حس آرامش و راحتی خواهد داشت .ابعاد آسانسور شیشه‌ای بر   فضای ساختمان انتخاب می‌شود.

آسانسور شیشه ای فیکس پوینت
آسانسور شیشه ای گرد

آسانسور شیشه ای گرد

قیمت 4,600,000 تومان
آسانسور شیشه ای داخلی

آسانسور شیشه ای داخلی

قیمت 3,700,000 تومان
آسانسور شیشه ای خارجی

آسانسور شیشه ای خارجی

قیمت 3,200,000 تومان
 

قیمت آسانسور شیشه‌ ای پانوراما

تعیین قیمت آسانسور شیشه‌ ای بر اساس کیفیت یراق آلات و اتصالات شکل و اندازه کابین طول و ارتفاع و نوع شیشه و ضخامت پنل های که در ساخت آن به کار می رود بستگی دارد. به طور کلی محاسبه قیمت آسانسور شیشه ای پس از اندازه برداریدو تعیین سیستم نهایی زیرسازی و نوع یراق آلات و کیفیت شیشه ها مشخص می شود. ما در آکات پلاس همراه تلاش کرده ایم که بالاترین کیفیت و منصفانه ترین قیمت آسانسور شیشه ای را در بازار ارائه دهیم. 

تعریف آسانسور شیشه‌ ای

پانوراما یا شیشه‌ ای نسل جدید و مدل آسانسورهای روکار است که با یک شاسی فلزی مقاوم و دیواره‌های شیشه سکوریت و لمینت مسیر حرکت کابین را در بین طبقات ایجاد می‌کند و به دلیل استفاده از شیشه‌های شفاف در کابین آسانسور دیواره‌های نمای ریل آسانسور یک دید کامل شفاف و بدون مانع به شما در زمان جابجایی آن می‌دهد.

مدرن‌ترین مدل آسانسور که بسیار مورد توجه قرار گرفته و در داخل ساختمان و نماهای مدرن بیش از گذشته از آن استفاده می‌شود آسانسور شیشه‌ ای پانوراما است. آسانسور شیشه‌ ای نمای جذاب و زیبایی به ساختمان می‌دهد و برای افرادی که در داخل آن بین طبقات در حرکت هستند حسی از شناور بودن و امنیت فراهم می‌کند.

انتخاب ابعاد و میزان که می‌تواند یک کابین آسانسور شیشه‌ ای باشد به میزان زیادی به ارتفاع ساختمان و قدرت موتور بالابر آن بستگی دارد

انواع آسانسور شیشه‌ ای یا پانوراما

شکل و ابعاد کابین آسانسور پانوراما تنوع خوبی دارد و به دلیل وجود شیشه‌های سکوری سومر کلیر و شیشه‌های رنگی نمای ظاهری آن بر اساس دیدگاه طراحان قابلیت تغییر دارد. کابین سانسور شیشه‌ای در اشعال مکعب و مستطیل گرد و چند ضلعی ساخته می‌شود .مسیر حرکت کابین آسانسور شیشه‌ ای بر اساس سیستم ظاهری و سازه ساخت اصلی ساختمان در انواع:

  • آسانسور شیشه ای اسپایدری
  • آسانسور شیشه‌ ای کرتینوال
  • آسانسور شیشه‌ ای فریملس
  • آسانسور شیشه ای فیکس پوینت

طراحی و اجرا می‌شود. ما در مجموعه آکات پلاس با تجربه چندین ساله آماده انجام مراحل ساخت و اجرای انواع نمای سانسور شیشه‌ ای هستیم.

مکان استفاده آسانسور شیشه‌ ای

رایج‌ترین مکان‌هایی که از کابین آسانسور شیشه‌ ای در فضای داخلی یا نمای بیرون ساختمان استفاده می‌شود مراکز تجاری بزرگ و ساختمان‌های اداری و فرودگاه‌ها و هتل‌ها و مراکز مهم مالی است.در ساختمان‌های بلند از آسانسور شیشه‌ ای با سیستم کششی در بالابر استفاده می‌شود. جنس شیشه‌ها در این پروژه‌ها از نوع لمینت دو لایه می‌باشد تا ایمنی بیشتری ایجاد کند.
در برج‌های مسکونی مدرن نیز از این مدل آسانسور با هدف زیبایی بیشتر و افزایش روشنایی داخل ساختمان استفاده می‌شود.

شیشه‌های آسانسور پانورامیک

آسانسور شیشه‌ ای در یک تعریف ساده یک اتاقک تمام شیشه‌ ای در یک مسیر عمودی با دیواره‌های شیشه‌ای به جای فلزی است. شیشه در این آسانسورها لمینت دو لایه یا چند لایه است. شکستن شیشه لمینت خورد یا فرو نمی‌ریزد و شکل پنل شیشه‌ها ثابت می‌ماند تا تعویض آن بدون هیچ خطری انجام شود.

هرگز از شیشه سکوریت به تنهایی در ساخت این آسانسورها نباید استفاده شود زیرا در زمان شکستن خطر برندگی دارد.

مدل‌های آسانسور شیشه‌ ای پانوراما

بر اساس شکل و نوع متریالی که در ایجاد نمای شیشه‌ ای آسانسور به کار گرفته می‌شود مدل‌های آسانسور شیشه‌ ای به ترتیب زیر دسته‌بندی می‌شود. نمای آسانسور شیشه‌ ای فیکس پوینت: در این مدل یک شاسی فلزی اطراف محل ری‌های عبور کابین آسانسور اجرا می‌شود و اتصالات پوینت نقطه ای شکل شیشه‌های نما را بر روی این شاسی فلزی متصل می‌کنند.

  1. نمای شیشه‌ ای آسانسور کرتین وال: در این مدل پروفیل آلومینیومی با یک زوار که محل عبور اطراف زیرسازی آهنی کار گذاشته می‌شود. در این مدل پنل‌های شیشه‌ای داخل پروفیل‌های آلومینیومی ثابت می‌شود.
  2. نمای شیشه ای آسانسور اسپایدری: مدرن‌ترین مدل که امروز بیشترین توجه به آن می‌شود نمای اسپایدری آسانسور شیشه‌ ای است. در این روش پنل‌های شیشه‌ ای به صورت معلق به وسیله اتصالات اسپایدری چند شاخ عنکبوتی شکل به اسکلت فلزی زیرسازی متصل می‌شود‌.

ویژگی‌های آسانسور شیشه‌ ای

اصلی‌ترین ویژگی این آسانسورها ظاهر زیبا و جذاب آنها است که جلوه مدرن و خاصی به هر ساختمان می‌دهد.
ظاهر مدرن و جذاب: این محصول انتخاب بسیاری از پروژه‌ها به دلیل ظاهر مدرن و زیبای آسانسور شیشه‌ ای که نمای مدرن را ایجاد می‌کند.

بهبود روشنایی محیطی: به دلیل ساختار کاملاً شیشه‌ ای در آسانسور پالوراما بهبود روشنایی و افزایش نور در اجرای آسانسور شیشه‌ای یک ویژگی است.

فیلم کوتاه کابین آسانسور شیشه ای