شیشه به عنوان یک ماده شفاف که نور را به خوبی از خود عبور می دهد و با داشتن استحکام لازم برای تحمل فشار وزنی و ضربه شدید یکی از اصلی ترین متریال در ساخت بنا و سازه های مدرن ساختمانی است.
بارنگیر شیشه ای یا سایبان شیشه ای، یک سیستم مدرن از سازه های ترکیبی فلز استیل و شیشه سکوریت است که در ورودی ساختمان ها جایگزین باران گیرهای پارچه ای و فلزی است. بارانگیر شیشه ای یک سایبان مدرن و جذاب است که جلوه زیبایی به ورودی نمای ساختمان می بخشد.
بارانگیر شیشه ای، از نفوذ آب باران به داخل دربهای ورودی ساختمان و بالکن و پنچره ها جلوگیری می کد. سایبان شیشه ای از نظر زیبایی به دلیل ظاهر مدرن خود به ظاهر هرساختمان نمایی مدرن و امروزی می بخشد.

باران گیر شیشه ای
گروه آکات پلاس با طراحی تخصصی انواع بارانگیر شیشه ای بهترین و ایمن ترین سایبان شیشه ای را به صنعت ساختمان ارائه می دهد. در این مطلب به شرح و معرفی انواع باران گیر شیشه ای می پردازیم

باران گیر شیشه ای یا سایبان شیشه ای چیست؟

آب چکان یا باران گیر شیشه ای سازه ای متشکل از شیشه های سکوریت، اتصالات استیل و کابل گگالوانیزه یا استیل است که در نمای بیرونی و ورودی ساختمان های تجاری و اداری اجرا و نصب می شود. تا در زمان بارندگی برف و باران از خیس شدن و مرطوب شدن این مکان ها جلوگیری کند. سقف شیشه ای سایبان براساس ابعاد سر درب ورودی ساختمان ها یا طول بالکن و پنجره ها طراحی و ساخته می شود. سازه شیشه ای این سایبان که با میله های استیل و شیشه های دو لایه لمینت ساخته می شود. ظاهر خاص و متمایزی ایجاد می کند.
این باران گیر شیشه ای نور را به خوبی از خود عبور می دهد و به روشنایی داخل ساختمان کمک می کند. اتصالات عنکبوتی (اسپایدری) سایبان شیشه ای حداقل تخریب را برای زیرسازی نیاز دارد به همین دلیل وزن نهایی باران گیر شیشه ای آکات پلاس بسیار سبک است و استحکام آن بسیار بالا است.
سایبان شیشه ای

شیشه های بارنگیر و سایبان شیشه ای

در بارانگیر شیشه ای به دلیل اهمیت بسیار بالای ایمنی از شیشه های سکوریت و لمینت دو لایه استفاده می شود. ضخامت پنل های شیشه ای در این سایبا ها بین 10 تا 12 میلیمتر است.

مکان های نصب سایبان شیشه ای

سایبان شیشه ای از انواع یراق الات استیل و شیشه های سکوریت سوپر کلیر یا رنگی تشکیل شده است. از این باران گیر ها در مکان های زیادی می توان استفاده کرد به ترتیب زیر نام اماکن نصب سایبان شیشه ای عبارت است از:
  • باران گیر ساختان های تجاری
  • بارانگیر ورودی ویلاها
  • سایبان های مراکز اداری
  • باران گیر ورودی هتل ها
  • سایبان فرودگاه ها و ایستکاه های مترو و قطار
قیمت سایبان شیشه ای

قیمت سایبان شیشه ای - قیمت باران گیر شیشه ای

تعیین و محاسبه هزیه قیمت سایبان شیشه ای براساس سستم اتصالات و یراق آلات نگهدارنده پنل های شیشه ای و نوع کیفی شیشه ها و ابعاد آن ها در ورودی سر درب ساختمان انجام می شود. قیمت باران گیر شیشه ای براساس مترمربع برآورد می شود.